Tijd voor wat geklets over luxe Nederlandse badkamerproducten

Het was augustus 2021 en we besloten om na al het pandemie-gezeik een maand weg te gaan. Het werden 2 weken Berlijn en twee weken Nederland. Die twee weken Nederland deelden we op met 1 week Amsterdam, en 1 week Rotterdam. Zo zaten we centraal en niet de hele tijd in 020. Bovendien kom ik uit Schiedam (ligt naast Rotterdam), dus ik voel me daar ook thuis.

Tijd voor wat geklets over luxe Nederlandse badkamerproducten
Laia at Urban Residences, Rotterdam

Verkocht

In Rotterdam sliepen we in the Urban Residences, een groot appartementen/expatgebouw naast de Koopgoot. Daar was het dat ik voor het eerst de producten van Marie Stella Maris in mijn handen had. Ik vond het in eerste instantie raar om een product uit Amsterdam aan te treffen in Rotterdam, maar who cares. Ik was al bekend met het merk, maar had het nooit geprobeerd, omdat ik het in Spanje nergens tegenkom. Het was dus extra leuk, onverwacht en bijzonder dat het hier ineens hing.

Allereerst kwamen we op het toilet de body en hand wash plus creme van de lijn Lemon Notes tegen.

NOU, mijn vriend en ik zijn allebei gek op citroen, dus deze geur stal direct ons hart. Na 2 dagen zei ik: oke, deze nemen we mee naar Barcelona, deze wil ik ook in huis. Dan hing er in de badkamer Poivre Frais als shampoo, which I also loved. Na dit lekkere spul een week te hebben gebruikt, (en er niet op was gekomen het online te bestellen en mee te nemen in de koffer) heeft het thuis best nog even geduurd voordat de ‘switch’ in badkamerproducten ingevoerd werd.

Genept waar je bijstaat

Laten we wel wezen: luxe zepen. lotions en crèmes zijn niet goedkoop. Ik vraag me du moment hardop af in welke categorie Marie Stella Maris zich schaart. Ze zijn niet het duurste merk, maar je legt toch EUR 20 euro per flacon neer. Dit terwijl je ook ‘gewoon’ een pompje zeep in de supermarkt kunt kopen. Dan kost het je EUR 3,00 (als het niet minder is).

Dat herinnert me direct aan een appartement hier in Spanje dat we hadden geboekt tijdens mijn zwangerschap. Inside information: ik ben iemand, die bij het boeken van een hotel of appartement, naast de aanwezigheid van een Nespresso-machine, let op – en lekker gaat – op luxe badproducten. Je kan je mijn vreugde dan ook indenken toen ik Rituals op de foto’s van de desbetreffende badkamer zag staan. Nou, daar kwamen we mooi bedrogen in uit. Het bleek namelijk dat de eigenaren de flacons opnieuw hadden gevuld met goedkope zeep van de supermarkt. Niks mis mee, maar nep de boel niet!

Zoveel geuren, het creëert een luxeprobleem en I love it

Of ze hebben er echt niet over nagedacht en hadden geen tijd meer om Rituals te bestellen, of ze dachten: ach, dat merken onze gasten toch niet. Hoppa, lekker goedkoop zeepie erin. Noem me wantrouwend, maar ik ga voor optie 2. Laten we eerlijk zijn: een mooie flacon is gewoon een plus. Het straalt luxe uit, maar wat een tegenvaller als je vervolgens goedkoop spul ruikt.

Saillant detail was dat mijn vriend degene was die erachter kwam, toen we het allebei al hadden gebruikt. Ik meende wel iets te ruiken, maar besteedde er verder geen aandacht aan. Blame it on the pregnancy, maar dan zie je hoe je genept kan worden waar je bijstaat.

Ik was er destijds zo van ondersteboven dat ik het wilde melden. Dat WIJ het wel gemerkt hadden en zij door de mand waren gevallen. Blame it on the pregnancy hormones.

Nu we in de hotelsferen zitten: we sliepen in 2019 (voelt als 20 jaar geleden) in een Holiday Inn in Berlijn, waar we niets van verwachtten. Stond daar ineens Rituals in de badkamer! Als we nu denken aan een meest fijne hotelkamer – denken we vaak aan die nacht in het Holiday Inn (overigens staat Hotel Jakarta in Amsterdam met stip op nummer 1, maar dat is weer een ander verhaal).

Maar er is meer

Anyway, zou ik moeten kiezen tussen Marie Stella Maris en Rituals, dan zou ik het nog niet weten. MSM vind ik meer clean, rechttoe rechtaan, terwijl de geuren van Rituals me met hun dromerige branding meenemen naar verschillende oorden. Maar er is meer op de markt. Een kennis van me heeft Meraki op het toilet staan, wat ik na een pompje ook meteen wilde hebben.

Dan kreeg ik voor Kerstmis 2 jaar geleden een pakket van L’Occitane cadeau. Dit Franse merk is nog een tikkie duurder en dus perfect Kerstcadeau-materiaal (lekker woord wel). De specifieke geur is goddelijk, maar helaas een special edition. Zo bleek nadat ik heel Barcelona af had gezocht naar de douchegel van deze lijn en er nog 1 kon scoren. Betaal je ook rond de 14,95 euro voor, en het ‘ergste’ is dat ik dat nu niet meer erg vind. Ik kan het betalen en de geur is nu eenmaal heerlijk. Kwaliteit, daar betaal je voor is mijn redenering.

Maar goed, na Rotterdam en het opraken van onze Rituals werd het tijd voor een pakket van Marie Stella Maris. Bij EUR x aan bestelling betaal je geen verzendkosten (en die zijn geloof ik EUR 20) dus ik ging ver over budget.

In my defense: ach joh, dan hebben we het maar in de kast liggen. En ja, ik trap altijd in de verzendkostenmindf*ck. Bovendien dacht ik ook nog: als wij er niet aan toekomen om het te gebruiken, zit het mooi verpakt en is het leuk als cadeau!

Mijn conclusies na het gebruik van Marie Stella Maris:

Na beiden geuren een tijd te hebben gebruikt, ben ik tot de conclusies gekomen dat:

  1. Lemon Notes GODDELIJK blijft en ik die weer zou kopen
    Punt.
  2. Objets de Amsterdam zeker niet mijn geur is
    Ik kocht ‘m (ik ben zo beïnvloedbaar), omdat ik er raving reviews over las DAT DIT DE LEKKERSTE GEUR VAN MARIE STELLA MARIS IS. Nee, vind ik absoluut niet, en dat is ook fijn om te weten.
  3. Poivre Noir Frais me verveelt
    Waar Lemon Notes lekker blijft hangen, vervaagt de Poivre Noir Frais. We hebben Poivre Noir Frais in onze ‘kleine’ badkamer aka gastenbadkamer. Lemon Notes uiteraard in onze ‘eigen’ badkamer, en ik zie dat de Lemon Notes een stuk sneller gaat. Komt gok ik ook, doordat onze gasten – meestal schoonfamilie – in de war raken van de flacons, en voor de supermarkt zeep gaan. Die staat ernaast, omdat mijn schoonmoeder die kocht toen we in dit huis trokken. Ze wilde dat we alvast basics (zeep) hadden, en ik vond het onbeleefd om deze weg te halen, omdat ik zelf al een heel pakket Rituals had besteld. Ik wilde dat ze zich gewaardeerd voelde, dus staan ze naast elkander.
  4. Hun shampoo niet werkt voor ons haar
    De flacon was in de 20 euro, dus dat was zonde van het geld. Qua shampoo gebruik ik overigens Aveda, voor gekruld haar (ook met citrus geur). Een kapster raadde me deze ooit aan en sindsdien ben ik er, op mijn slippertje met MSM of wanneer ik ergens anders slaap, niet van afgeweken. Schoenmaker, blijf bij je leest. Marie Stella Maris, maak geen shampoos, focus je lekker op badproducten.
  5. Ik zwaar allergisch ben voor Customer Care medewerkers die emoticons gebruiken

    De verzending duurde LANG (is het niet lang?), en ik hoorde niks, dus ik ging erachteraan. Bleek dat hun mail met track and trace in mijn spam terecht was gekomen. Oops, heb ik direct mijn excuses voor aangeboden.

    Desalniettemin duurde verzending LANG (1,5 week) en hoorde ik pas iets toen ik er zelf om vroeg. Toen konden ze niets zien in het systeem / lag het in handen van hun transporteur en konden ze niks. Daarnaast stoorde ik me het meest aan het gebruik van smileys in hun klantcommunicatie.

    Noem me een mierenneuker, maar nee, ben ik allergisch voor. Ik wil soms een knipoog achter mijn zinnen in mijn eigen stukken zetten, omdat ik vaak nogal sarcastisch ben, maar zelfs in mijn eigen teksten vind ik het lelijk. Laat staan van een Customer Care.

    Hoe dan ook: ik sluit ‘m op een goede note (pun intended) af: ga alle geuren zeker proberen (ze hebben ook proefmonsters op hun website!) en ik ben benieuwd welke geur jouw favoriet is.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll Up
Translate »